Szabadidő –szervezés helyett szabadidő-pedagógia…

…avagy a pedagógus lehetőségei és felelőssége a tanórán kívüli tevékenységekben

A tanulás és a szabadidő együtt,egymástól elválaszthatatlanul alkotja az iskola nevelési rendszerét.Az iskolai szabadidő nem cél,hanem a legfontosabb és leghatékonyabb nevelési eszköz,ezért nem csupán programszervezésre, hanem nevelési célokat segítő tevékenységre,azaz szabadidő-pedagógiára van szükség.

Az iskolai rendezvények olyan színterei a gyerekek életének,ahol önálló döntéseket hozhatnak,alacsony fokú szabályozottság mellett,igazi énjüket adják, alapvető hajlamaik,tevékenységeik nincsenek korlátozva.

Mit adhatunk a tanórán kívüli tevékenységek során?

1. Teret

2. Időt

3. A választás lehetőségét

4. Az egyéni önkifejezés lehetőségét és megerősítését

5. Közösségi élményt

6. Az aktív,cselekvő bevonódás módszereit

Ha ezek a szükségletek nincsenek kielégítve …

Ha ezen szükségletek kielégítésében tartósan hiányt szenved …,akkor fordul más utakra,hiszen a gyerek meg fogja keresni a tevékenységet …-ha nem itt, akkor ott …Ha az iskola nem kínál kalandot,majd keresnek az autófeltörés-ben,…Ha mi nem kínálunk érdekes és színes álmokat –megkeresik máshol…és akkor kerülnek elő a szintetikus álmok.

A pedagógus szerepe

A pedagógus személyisége és az aktív,hiteles részvétele meghatározó -nem elég odaállítani a magnót,táncolni kell!–ez egy kulcsfontosságú kompetencia, és ehhez elengedhetetlen a pedagógus saját helyzetének,saját szerepének tisztázása,megerősítése,egyfajta szemléletformálás,kompetenciafejlesztés, tehát képzés.

„Kalandok és álmok az iskola falain belül …”-30 órás akkreditált továbbképzési program a tanórán kívüli tevékenység témakörében.

Bányai Sándor

BMB ’994 Oktatási Tanácsadó Bt.

06-30-982-3322

banyai_sandor@yahoo.com

www.extra.hu/bmb994

female cialis for sale

szeptember 15, 2006 · Webszerkesztő · Nincs hozzászólás
Címkék: ,  · Kategória: MindenGyerek 2003

Hozzászólás írása

Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.