Oktatással a társadalmi igazságosságért

A befogadó társadalom iskolai erősítése

„Sok mindent megindított bennem [ez a tréning], olyan felismerésekhez, belátáshoz is eljuttatott, amit egyáltalán nem vártam. Remélem, fogom még sokáig „emésztgetni”, és táplálkozom belőle.”

„Merészebben fogom felvállalni az új módszerek alkalmazását, kipróbálását. Ha én szerettem, élveztem, a gyerekek talán még jobban fogják!”

Két részvevő véleménye egy harmincórás tréning után

Az Ec-Pec Alapítvány a 10 éves „Lépésről lépésre” nemzetközi program és az Open Society Institue integrációs programjainak hazai gazdája és lebonyolítója.

A konferencián megtartott műhelymunka az alapítvány akkreditálás alatt lévő – kísérleti szakaszban 130 részvevővel kipróbált – pedagógus-továbbképzési programját mutatta be. A tréning magyarországi kidolgozói – Koczor Margit és Hann Péter – részt vettek az Open Society Institute, New York és a Roma Education Initiative, OSI, Budapest „Oktatással a társadalmi igazságosságért” című antidiszkriminációs, előítélet-kezelő programjának képzésén, és közreműködői a képzési program közép-európai továbbfejlesztésének, valamint a nemzetközi trénerképzés kidolgozásának.

A továbbképzés célja, hogy a részvevő pedagógusok ráébredjenek: a különböző helyzetű gyerekek képességeire vonatkozó intézményi, tanári elvárások, előítéletek befolyásolják a gyerekek tanulmányi előmenetelét, tehát az oktatás tartalmának megváltoztatása önmagában kevés a tanulók – és ezzel együtt a tanárok és iskolák – sikeresebbé tételéhez. A tréning a részvevők személyes és szakmai változásának elősegítését célozza, kreatív és támogató közegben.

A munka során a csoporttagok kapcsolatba kerülhetnek azokkal az értékekkel, hiedelmekkel és érzésekkel, amelyek korábbi – kognitív és affektív – tapasztalataikhoz kötődnek. A sajátélményű gyakorlatokkal lényegében ahhoz segítjük hozzá a csoport tagjait, hogy vegyék észre azokat az előítéletes, intoleráns és igazságtalan viselkedéseket.

A program gyakorlatai alkalmasak arra, hogy tudatosítsák az előítéletekhez kapcsolódó érzelmeket, és azok iskolai megjelenési módjait.

A tréningek során központi helyet kap az a munka, amelynek keretében a résztvevők önállóan, élményeik és tapasztalataik alapján saját maguk számára jelölhetik ki azokat a célokat, amelyek megvalósításával pedagógia munkájuk keretében képesek lesznek különböző fejlődési, fejlesztési stratégiák kidolgozására.

A tréning tartalmi és módszertani segítséget ad az érintettekkel való dialógus és szövetségkötés megvalósítására is.

A program kidolgozásához kapcsolódóan 30 órában 20 roma és nem roma szülő számára is lehetőséget teremtettünk a párbeszédre, az együttműködés fejlesztésére, az oktatással kapcsolatos elvárások tudatosítására.

Hann Péter közgazdász, szervezetfejlesztő, tréner-tanácsadó,

az Önkonet Kft ügyvezető igazgatója

Ec-Pec Alapítvány

1072 Budapest, Rákóczi u 22. (1) 486-2850

ecpec@ecpec.hu

www.ecpec.hu

buy female cialis online

október 29, 2006 · Webszerkesztő · Nincs hozzászólás
Címkék: , , , , ,  · Kategória: MindenGyerek 2005

Hozzászólás írása

Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.