Kulcs projekt
Mentálhigiénés és konfliktuskezelési, valamint módszer-specifikus csoportos tréningek és foglalkozások szervezése sajátos nevelési igényű gyermekek és velük foglalkozó gyógypedagógusok, szakemberek, egyéb alkalmazottak számára
Programunkat egy olyan célcsoport-együttes számára kínáljuk, amely többszörösen hátrányos helyzetben van. Domináns elemként jelenik meg a sajátos nevelési igény (értelmi és halmozott fogyatékosság), valamint a velük együtt élők, velük foglalkozók mentálhigiénés és konfliktuskezelési nehézségei.
Ezt a munkát öt nagy témakör köré építettük föl a már említett szereplők megsegítésének érdekében:
1. Tréning a sérült gyermeket nevelő szülők számára
– Önismeret (gyökereink – fénykép vagy családfarajz)
– Kommunikáció (verbális, non-verbális empátia labor)
– Konfliktuskezelés (stratégiák, közvetítés – szituációs játék)
– Előítélet – tolerancia (saját előítéletek “gyűjtése” – másság elfogadásának tapasztalatai)
– Mentálhigiéné (családfunkció, a családtagok helye és szerepe, határok a családban, a mintaérték, társadalmi etika a családban, bűn – szégyen, a változást gátló és elősegítő tényezők a családon belül, erőforrások gyűjtése, jövőkép)
2. Tréning a sajátos nevelési igényű gyermekek számára
– Rendszeresség, a naptár használata
– Tudod-e, ki vagy és hol élsz?
– Hogyan működik a tested? Tudod? Látod? Érzed?
– A pillanat életed történelmének láncszeme
– Te és a környezeted épsége, pozitív alakítása
– Rövid és hosszútávú jövőkép saját értékekre építve
– A szabályok védő funkciója – a keretek védenek és építenek
3. Szupervízió a sérült gyermekekkel foglalkozó szülők, szakemberek számára
– Szupervízió
– Mentálhigiénés segítő beszélgetés
4. Esetmegbeszélő, multidiszciplináris konzultációk
A multidiszciplináris esetmegbeszélő konzultáció lehetőséget ad arra, hogy a különböző szakterületek szakemberei egymással együttműködve, egymást kiegészítve, a párhuzamos tevékenységeket kiküszöbölve találhassanak megoldást és világos, a feladatokat és hatásköröket egymástól jól elkülönítő cselekvési tervet egy konkrét problémában.
Előadássorozat érdeklődő szülők, szakemberek számára.
– A pszichiáter szerepe a fiatalkorú bűnelkövetés megelőzésében
– Közlekedés, kábítószer, környezetvédelem, közbiztonság.
– Jogkövető magatartás, szabályok és keretek.
– A gyermek normál és “deviáns” viselkedésének, testi-lelki és/vagy/is tüneteinek, betegségének értelmezése a gyermekorvos gyakorlatában/ szemével.
– A mentálhigiéné szerepe a pedagógus oktató-nevelő-értékközvetítő munkájában, valamint a pedagógus egészségének és munkaképességének megőrzésében.
– Az iskola, mint a gyermek veszélyeztetésének színtere (mobbing)
– A civil szervezetek szerepe a bűnmegelőzésben.
Mit szeretnénk ?
Megoldásokat, kapaszkodókat és biztonságérzetet.
Locsmándi Alajos iskolaigazgató
PRIZMA Általános Iskola és Óvoda, Logopédiai Szakszolgálat
1134 Budapest, Váci út 57.
Tel/Fax: (1) 3408-980
specisuli@freemail.hu
október 17, 2006
·
Webszerkesztő ·
Nincs hozzászólás
Címkék: bűnmegelőzés, előítélet, fogyatékos, hátrányos helyzetű, konfliktuskezelés, önismeret · Kategória: MindenGyerek 2005
Hozzászólás írása
Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.