MindenGyerek 2009

A MindenGyerek 2009 előadásai voltak

1. nap
január 19. hétfő
10:00
Rauh Edit, Szelényi Zsuzsanna Nyitó Előadás
január 19. hétfő
11:00
01 Liddle, Matthew, Bányai Sándor Tanítani a taníthatatlant? – Bevezető workshop az élménypedagógiai sávhoz
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
02 Bodor Tamás, Debreczy Márta A hazai gyermek és ifjúsági munka szakmafejlesztési irányai
03 Nagy Anita – Balog Edina Anna, Kerényi Mária, Varga Gabi, Tóth László Vigyázat, nem harap!!! – saját élményre épülő oktatás, és alternatív kamaszfoglalkoztatás
04 dr. Katonáné dr. Pehr Erika, Korintus Mihályné dr. A korai gyermekkor, avagy szakmafejlesztések a gyermekek napközbeni ellátása terén a UNICEF Jelentés kapcsán
05 Hoffmann Kriszta, Kovács László – Fiatalok Kultúrális Szövetsége (FIX) Ifjúsági Egyesület Környező világ – Múlt öröksége
06 Csányi János, Mátyás Attila; Szalavári Andrea homoludens.hu: oktatás+játék = A kötelező is lehet szórakoztató!
07 Otthon Segítünk Alapítvány, Lukács Anikó, Lehőcz Monika Szülőktől szülőkig – a megélt élményeken alapuló önkéntesség hatékonysága
08 Galambos Rita, Hámori Zoltán vagy Takács Viktória Közöd? Mire és kinek jó a fiatalkori önkéntes tapasztalat?
09 Vályi Réka, Bass László Az Országos Autizmus Kutatás projekt bemutatása; Amit tudunk, amit nem…az értelmi fogyatékos gyermekek szolgáltatásokhoz való hozzáférése
11 Simonyi Gyula, Baráth Norbert Családtervezési kompetencia nevelés: már kora kamaszkortól a fiatalok életsikerének egyik kulcstényezője
12 Kovács Nikoletta „Egy játék százat csinál!” játékkitalálás, játéklétrehozás, játékalkotás, avagy a játék körülményeinek és feltételeinek változtatása
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 IRM – Országos Bűnmegelőzési Bizottság Sikeres bűnmegelőzési programok, amelyek óriáslépéseket tettek, de nem kaptak megérdemelt figyelmet.
14 Jávori Ildikó, Reményi Tamás Amikor a farkast hozzák hírbe – Hiperaktívak napi 25 órája
15 Kőműves Ágnes Családi csoport konferencia
16 Papp Krisztina, Mércse István Ki segíthet még a segítőnek?
17 L. Ritók Nóra Hátránykompenzáció a vizuális nevelés segítségével (Hogyan segítsük a kifejező rendszer felépítését annál, akinél ez nagyon hiányos?)
Ebédszünet 12:30 – 14:00
Fakultatív programok az ebédszünetre:
* 12.40-től 13.10-ig – Liddle, Matthew könyvbemutatója – Harmónia terem
* 13:20-tól Kovács Márta: A Budapesti Művelődési Központ ajánlata a szabadidő hasznos eltöltéséhez című előadása – Harmónia terem
* 13.30-tól Gáspár Károly emlékfilm – Konferencia terem.
január 19. hétfő
14:00
01 Peer Krisztina, Hegedűs Ibolya Élménypedagógiai csoport pszichiátriai betegeknek
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
02 Kane Lamine, Seghatoleslani Milán, dr. Majár János A fiatalok és MEP; A Kertvárosi Ifjúsági Önkormányzat felkészítő képzése, mint mintaprojekt bemutatása
Megjegyzés: Az Év Gyermek és Ifjúsági mintraprojektjei
03 Balogh Anikó, Taller Marietta, Vass Andrea Gyermekönkormányzatiság 12 éve Alsómocsoládon, gyermekönkormányzatok a Dél-Dunántúli Régióban és ezek kapcsolódása az országos hálózathoz
05 Kalmár Judit, Orosz Andrea Az információ jelentősége az értelmi és halmozottan fogyatékos, valamint az autista embereket nevelő családok és az őket segítő emberek számára; A Fecske program tapasztalatai a fogyatékos gyerekek családjainak segítésében 2/1
06 Juhász Zsuzsanna, Géczi Zoltán, Skaliczky Dávid Kalandpedagógia és a középiskolások szociális kompetenciáinak fejlesztése
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Huszár György, Golovanova Bea, Sárfalvi Judit Tapogató-Zoo; Áloméj az állatkertben; A Fővárosi Állat- és Növénykert pedagógiai szolgáltató szerepe
08 Németh Csaba Kard és koszorú – jelképek és önazonosság
09 Kiss Ágnes, Malatinszky Ákos, Varga János Az ezerarcú táborozás három arca 2/1
10 Gazsiné Oláh Anita, Király Henrietta, Szitáné Mócsány Zsuzsanna Gyerekesély programban Szécsényben
11 Novák Julianna – Szülősuli Hogyan mondjam el neked?
12 Bányai Sándor, Kovács Nikoletta „Fegyvertelen Játszótárs” – Játékkal az erőszak megelőzésért a paneliskolától az elitgimnáziumig. Agresszió megelőző program iskolai közösségek számára, a tanulók, a pedagógusok, az intézmény és a szülői kör együttműködésével.Tervek és tapasztalatok
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 IRM – TÁMOP 5.6. Projektiroda Az erkölcsi veszélyzónába került gyermekek hatékony megsegítése – Működjünk együtt az IRM TÁMOP 5.6.2 bűnmegelőzési kiemelt projekt kidolgozásában.
14 Juhász Péter, Baczoni-Oláh Dóra Miben segíthet egy alapítvány a rászoruló családoknak…
15 Jaksi Timea, Szilágyi Ferenc 1.Ötlet-Lehetőség-Eredmény
16 GYITOSZ Farkas Imre, Dr. Payrich Mária Gyermek válság a válsában! Csoportos gyermek öngyilkosság kérdése.
17 L. Ritók Nóra Alkotni jó! A biztos sikerélmény megszerzésének trükkjei a vizuális nevelésben.
január 19. hétfő
16:00
01 Léb Zsuzsa, dr.Györgyi Erzsébet,Zorkóczy Éva,Gattyán Ágnes, Csézli Lukács Örökségünk a játék
02 Monostori Éva Mi Mag-unk! – Gyermek és ifjúsági ház létrehozása és működtetése civil közösségek összefogásában.
Megjegyzés: Az Év Gyermek és Ifjúsági mintraprojektjei
03 Csóka Eszter, Székely Andrea, Csorba Judit – Kabóca Bábszínház, Veszprém Kabóca Házikó – egy hely kicsikre hangolva! Napra, nap- bábszínházi előadás 0-3 éves korig
04 Pataki Éva, Iring Zoltán Kikényszerített segítés – segítői munka kötelezett kliensekkel
05 Orosz Andrea, dr. Gazsi Adrienn A Fecske program tapasztalatai a fogyatékos gyerekek családjainak segítésében; Ne Hagyd Magad! – antidiszkriminációs jelzőrendszer bemutatása – 2/2
06 Tóth Barna, Kroóné Környei Szilvia Készség,- képességfejlesztés és beilleszkedési konfliktusok kezelése a mozgás segítségével – Challengeland Kalandpálya
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Krsztovicsné Nagy Irén Állatos játékok kicsiknek és nagyoknak
08 Simonyi Gyula, Zsoldos Erzsébet Mire éretté válik a fiatal, már elrontotta az életét? Öko-történelem performance: hogyan kerültünk a jelen globális válságba – és a kiút, az időcsapdák elkerülése
09 Malatinszky Ákos, Kiss Ágnes, Varga János Az ezerarcú táborozás három arca 2/2
10 Berki Judit Mi lesz belőled gyerek, hogyan segítsünk Neked?
11 Schád László, Schádné Zámolyi Judit – Schád Edina Készségfejlesztés és identitás
12 Pölös Annamária , Makai Kata Nem pázsitot nevelünk, hanem gyerekeket – Tanítási órán használható játékok, játékos tanítási órák, tanító játékok, játék az oktatásban
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Szabó András, Magócsi Tímea, Gyenge Lóránd Akik magukban hordozzák a mentséget… Beszélgetés azokról a fiatalokról, akik szinte naponta ütköznek a környezetükkel
14 Dr. Budai Ágnes, Vidák Annamária Cigány, vagy csak annak látszik?
15 Gruber Andrea Mit csinálunk mi a ‘rossz’ gyerekekkel a Pressley Ridge-nél? Egy hatékony rendszer a magatartás kezelésére és fejlesztésére nehezen kezelhető gyerekeknél. Elmélet és tapasztalatok.
16 Ligeti György Iskolai agresszió és szervezeti kultúra
17 Grosch Nándor Filmkészítő szakkör gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekeknek
18 Szabó Gábor Szenvedélyeink Kertje – interaktív kiállítás és work-shop – a művészetről és a prevencióról… –
2. nap
január 20.kedd
09:00
01 Borsa Kata, Pál Kálmán Vándor Vurstli játékok, a régi vásári mutatványos hagyományok újáéledése rendezvényeken, fesztiválokon
02 Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat, Földi László, Letenyei Márta, Bencze Hajni, Ruska Mónika Mobilitás – ifjúsági szakmafejlesztés, képzés és a Fiatalok Lendükletben Program (EU)
03 Pappné dr. Kiss Irén, Nánainé Kozári Erika Subvenio – Segítségedre sietek
04 Agnes Szanto-Feder, pszichológus, Franciaország Kompetencia-viták a nagyvilágban
05 Fodor Éva, Valik Sándor Roma gyerekek integrációja, az iskolai szociális munka eszközeivel
06 Liddle, Matthew Tengeralattjáró – vagyis az élménypedagógia története
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Beke Pál Ifjúsági házak egyesületi kézben
08 Nagy Zsóka Egyszülős krízisek kezelése
09 Pásztor Viktor Istvánné, Habalin Csilla; Balogh István; Balogh Istvánné; Hirskó Renáta Erdei iskola kicsit MÁSHOGY
10 Szomor Éva Pályázat a Biztos Kezdet Programokra
11 Lovas Zsuzsa, dr. Jánoskúti Gyöngyvér Kortárs mediátorok képzésének tapasztalatai
12 Bányai Sándor, Kovács Nikoletta Románok, romák, zsidók, magyarok, vietnámiak, kínaiak… Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés megjelenése az iskolai kultúrában és környezetben
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Veszprém Megyei Igazságügyi Hivatal:, dr. Perger Orsolya – Áldozatsegítő Szolgálat osztályvezetője, dr. Török Nóra – Jogi Segítségnyújtó Szolgálat ügyintézője, dr. Szabó András – pártfogó felügyelő „Börtönben az apukám!” Az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő-, Jogi Segítségnyújtó- és Pártfogó Felügyelői Szolgálatának tevékenységét bemutató interaktív esetelemzés
14 Varga M. Bea, Botár Béla, Révész Magda, Szebényi Csilla Érdekek, karrierutak és ellenjátszmák lehetőségei a magántanulóvá válásban – pódiumbeszélgetés
15 Kulcsár György, Hermanovszki Szilvia Erőszak az iskolában – (Ki)útkereső program a magatartási problémák kezelésére
16 Fehér Beáta Egyedül nem megy – avagy jó gyakorlatok a drogproblémák kezelésében
január 20.kedd
11:00
01 Nagy Ádám dr.-ISZT, Földi László – Mobilitás Ifjúságügy – módszertani (ún. kapcsos) könyv az ifjúsági szakmához
02 Diákközéletért Alapítvány, Debreczy Márta Gyermekjogi Cselekvési Terv 2010-2011
03 Miklósi Balázs, Budakeszi úti utógondozó: Szendrey István, Béke gyo: Horváthné Kovács Éva és Oláh Bódi Éva Élménypedagógiai foglalkozások fővárosi gyermekotthonokban
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
04 Dr. Kenderfi Miklós Hátrányos helyzetű fiatalok pályaorientációjának új kihívásai
05 Jasku Henrietta, Jámbor Csilla Konfliskuskezés csoportos módszerekel roma gyerekek körében
06 Bálint Simon, Szabó Gábor Kalandterápiás tapasztalatok – mit kínál a magyar ugar?
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Szabó István Ifiház működtetés civilként Hajdúnánáson
08 Pápa Ágnes Közösségépítés környezetvédelmi programok segítségével
09 Fülöp Dániel / Takács Péter, Takács Péter Ü T K Ö Z E T – Küzdelem magammal, másokkal és az anyaggal,avagy az interaktív tábla használata az egészségnevelés területén.
10 Brunda Gusztáv, Kun Zsuzsa, Kalmár Ildikó Kerek asztal beszélgetés a gyerek esély program országos kiterjesztésének szakmai-módszertani megalapozásáról
11 dr. Kovács Orsolya Ágota, dr. Győrffy Zsuzsanna, dr. Rajzinger Ágnes, dr. Retkes Zita Ki védi a gyermekek alapvető jogait? alcím: Az ombudsman mint gyermekjogi különbiztos
12 Veressné Kovács Éva gyógypedagógus-pszichopedagógus-drámatanár Kisgyerekkori fejlesztés – A részképességek célzott fejlesztése a játéke eszközeivel, játékos formában óvodás- és kisiskoláskorban
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazságügyi Hivatal:, Bak Zoltánné – pártfogó felügyelő, dr. Kertész Zsuzsanna – Áldozatsegítő Szolgálat osztályvezetője, dr. Schirger György – Jogi Segítségnyújtó Szolgálat osztályvezetője „Egy autófeltörés következményei” Az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő-, Jogi Segítségnyújtó- és Pártfogó Felügyelői Szolgálatának tevékenységét bemutató interaktív esetelemzés
14 Szikulai István, Áncsán Aranka, dr.Dorsics Orsolya, Figula Mariann, dr.Mátay Katalin, Tóth Ferencné, Jó gyakorlatok a gyermekvédelemben- (2007- évi) nyertes projektek bemutatása
15 B. Aczél Anna A fiatalok agressziója
16 Boglacsik Timea Audio-vizuális drogprevenciós foglalkozás
Ebédszünet 12:30 – 14:00
Fakultatív programok az ebédszünetre:
* Vándor Vurstli játékok és a Mancsos Segítőtársaink Terápiás Állatok és Oktatási Alapítvány terápiás állatai
január 20.kedd
14:00
01 Gaál Györgyi, Farkas Márti, Gaál Zoltán A rehabilitációs állatokkal végzett kezelések lehetőségei a fejlesztések folyamataiban
02 Szebenyi Marianna, Kiss Andrea, Simon Imre Az agressziómentes világért! Fiatalok és gyerekek emberi jogi nevelése nem-formális módszerekkel a Kompasz és Compasito kézikönyvek alapján 2/1
Megjegyzés: A program folytatódik a következő blokkban
03 Kormos Piroska – Pince, Csalagovits Zóra – Cseresznye, Magyar Gergő – Érd, Schmidt Richárd – Zifi, Szabó Gábor – Iránytű, BIIRSZ Beszélgetés – Ifjúsági irodások Budapesten
04 dr. Bíró Endre, dr. Kovács Ervin, Bíró Kata Agresszió az iskolában-és a jog? 1.
05 Veressné Kovács Éva Hártány kompenzáció és konfliktuskezelés drámapedagógiai módszerekkel
06 Kovács Nikoletta Élménypedagógiai foglalkozások megvalósítási lehetőségei általános iskolai keretek között
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Beke Márton, Ditzendy Károly Arisztid, D. Frank Mariann, dr. Kiss Lilla (HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ) Közösség-érték-háló
08 Földesi Dóra (Környezet)tudatos vásárlás – A vásárló lehetőségei és felelőssége
09 dr. Hűvös Éva pszichológus, Ács Éva pszichológus, Weiler Katalin szociológus Ha az embernek van türelme… Párbeszéd egy készülő filmről
10 Kokas Éva Változó körülmények, új lehetőségek! A győri Gyermekek Háza 2009-ben!
11 Nagy Zsóka Családi mediáció a gyermekek érdekében
12 Besnyi Szabolcs Gyerektáboroztatás: Tapasztalatok és gyakorlati ötletek 6000 gyerek, 15 év és 40 tábor távlatából
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Kothencz János ÁGOTA országos kutatás, a családból kiemelt gyermekek és fiatalok körében, egy kísérleti pedagógiai program szolgálatában
14 Mózes Ernőné, dr.Gyurkó Szilvia, Révész Magda, dr. Kassai Tamás, Oláh László, Sonkoly Zsuzsanna, Biró Dániel, Kopf Katalin SEBEK – Gyermekbántalmazás témaköre
15 Sarmento Patricia Életvezetési program hátrányos helyzetű gyerekekkel Lisszabon egy külvárosában.
16 Miklósi Balázs Drogprevenciós kortárssegítő tréning gyermekotthonos fiataloknak
január 20.kedd
16:00
01 Vass Nikolett, Nagy Gábor A Bátorság próbája
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
02 Szebenyi Marianna, Kiss Andrea, Simon Imre Az agressziómentes világért! Fiatalok és gyerekek emberi jogi nevelése nem-formális módszerekkel a Kompasz és Compasito kézikönyvek alapján 2/2
03 Pappné dr. Kiss Irén, Bálint Levente Lions Quest Egyszer mi is felnövünk – életvezetési és drogmegelőző program
04 dr. Bíró Endre, dr. Kovács Ervin Agresszió az iskolában-és a jog? 2.
05 Rózsa Mónika, dr. Rigler Ilona, Peer Krisztina Engem az idegesít a legjobban… – Magatartászavarok az osztályteremben – kutatási adatok és azok implikációi
06 Bányai Sándor, Kőműves Zsuzsa Élménypedagógia alkalmazási lehetőségei a felsőoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Z. Mezei Erzsébet, Hetényi Piroska Kreatív ifjúságért
08 Földesi Dóra Miért kell az, amire nincs szükségem? Mit okoz a túlfogyasztás?
09 Vincze Németh Éva, Vincze Tamás, Habán Zsuzsa Nézz körül – rendhagyó jelnyelvi óra
10 Schmidt Emese, Orbán Zoltán Madárbarát kert/Fővárosi természetbúvár foglalkozások
11 Czippán Katalin, Dr. Fülöp Sándor Környezeti nevelés és a jövő nemzedékek jogai – A jövő nemzedékek országgyűlési biztosa szerepe, lehetőségei, tervei a környezeti tudatosság erősítése terén
12 Hazenauer Kinga, Kalocsai Dóra, Kovács Nikoletta, Lőke Józsefné, Oroszné Pataki Flóra, Pályaorientációs játékok és gyakorlatok XVIII. kerületi hátrányos helyzetű gyerekek körében – a XVIII. kerületi Közmunka Egyesület és a Norvég Civil Támogatási Alap pályázat tapasztalatai
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Szollár Zsuzsanna, Dr. Dános Valér és Dr. Csendes László A gyermekvédelmi jelzőrendszer helye és szerepe a fiatalkori bűnözés megelőzésében. – Út a jelzőrendszer tagjai közötti együttműködés hatékonyabb végzéséhez.
14 Rajkort Ildikó, Balogh Beáta, Horváth Vera, Mihály Blanka, Szarvák Mónika, Varga-Hegyi Eszter Mi a jobb a gyermeknek? – Tényleg jobb a gyermeknek? – kerekasztalbeszélgetés az átmeneti gondozásba került gyermekek helyzetéről
15 Botár Béla Humanisztikus szemlélet az iskolában
16 Kortárs Segítő Műhely Alapítvány, Zelenák József Fiatalok a fiatalokért!
3. nap
január 21. szerda
09:00
01 Kormos Piroska EVS – European Voluntary Service/Együtt Vagyunk Sikeresek
02 SZMI Ifjúságkutatási Főosztály, Bauer Béla, Domokos Vera, Molnár Zsuzsa, Pillók Péter, Szabó Ákos Magyar Fiatalok 2008
03 Horváth Tibor Hétmérföldes csizmában
04 László Zsuzsa Persona Doll gyermek előítélet és konfliktuskezelő módszer
05 Páll Viktória Az innovatív módszerek a gyakorlatban, a 21. század pedagógiai elvárásai
06 Sövényházy Edit, Kispéter Andrea Élménypedagógia a bűnmegelőzésben, hosszútávú iskolai projektek tanulságai
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Demeter Irén Túrázás a Biblia történetei között
08 Dombi Krisztián , (Anthropolis), Kézdi Beáta (MÖSZ), Újszászi Györgyi (Védegylet) és Jagodics Edit ZöFi A hazai globális nevelés legjobb gyakorlataiból: Az Anthropolis, MÖSZ, Védegylet és ZöFi szervezetek beszámolói iskolai szemléletformáló tevékenységükről
09 dr. Simó Judit, Kovács Zsuzsanna, Őszi Tamásné, Mahlerné Köfner Anikó, Schenk Lászlóné Mama, ez itt ember vagy állat? – Autizmussal élő és más speciális szükségletű személyek kommunikációja
10 Krémer András Alternatív vitarendezés az oktatásügyben
12 Kiss Anett, Szabó Zsuzsanna, Pánczél György, Hankó Franciska Önkéntes animátorok hosszú távú képzése, záróprojektjeinek bemutatása és a képzés hatása
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Dátán Attila Szülők Iskolája
14 Mórucz Lajosné A VÁLSÁGTERHESEKET SEGÍTŐ GÓLYAHÍR EGYESÜLET MUNKÁJA
15 Ne Bánts Világ! Alapítvány, Pregunné Puskás Gyöngyi -Páll Melinda – Dr Szilágyi Vilmos Iskolai szerepválallás a szexuális visszaélések és az iskolai agresszió elleni küzdelemben
16 HBSC kutatócsoport – OGYEI, Németh Ágnes, Örkényi Ágota, Kökönyei Gyöngyi, Várnai Dóra Serdülőkorú fiatalok egészsége és életmódja – a HBSC kutatás legfrissebb adatai
január 21. szerda
11:00
01 Tóth Julianna Reflexió, de hogyan?
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
02 Wootsch Péter Sokszínűség a cselekvésben – szakmai elvárások a települési ifjúsági munkában. Felismerések, tapasztalatok, javaslatok
03 Kárpáti Árpád, Scholtz Péter Tett-Hely – komplex szolgáltató hálózat
04 Mátóné Szabó Csilla, Csatári Emese, Groska Éva Kikapcsolódás vagy feszültségoldás? Devianciák és ifjúsági szubkultúrák napjainkban; Az Észak-alföldi Regionális Érdekvédelmi Fórum fejlesztése – Az észak-alföldi ifjúsági szervezetek hálózati térképe, egy szociológiai kutatás alapján
05 Horváth Katalin Az erőszak játszótere – kvalitatív kutatás egy komplex színházi nevelési program kapcsán; Útközben – beszámoló a Káva KM budapesti DrámaDrom programjáról
06 Sőregi Viktória, Lohász Cecília Több mint játék – Szabadtéri játékok feldolgozása, kiértékelése gyerekekkel – bárki elkezdheti!
Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv
07 Kulcsár Mihályné A táplálkozás és az iskolai teljesítmény
08 Mérő Ágnes, Gulyás Sándorné Túrni és tanulni – gyerekekkel a talaj nyomában
09 Szemenyei Mariann, Szűcs Józsefné Integrációs pedagógiai program (IPR) jogi és pedagógiai háttere
10 Barth Anna Énélmény, Énkép, Énerő A gyermek az örömtől fejlődik. És a pedagógus?
12 Kiss Tamás A nem-szakrendszer csak ürügy – Korszerű, hatékony pedagógiai módszerek a mindennapokban, a nem szakrendszerű oktatás gyakorlata, készség és képességfejlesztés a bevezető, kezdő és alapozó szakaszokban
Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv
13 Regős Judit Beszéljünk róla – vita, veszekedés a gyerekek előtt
14 Báló Ottília, Rádiné Festő-Hegedűs Terézia, Vargáné Pozderka Terézia, Katonáné Újszászi Katalin Minőség és mennyiség kérdései – vér szerinti kapcsolattartás a nevelőszülői ellátásban
15 Jankó Judit, Gergál Timea, Balatoni Anita, Takács Eszter A Magyarországi Iskolai Szociális Munkások és Egyesületük bemutatkozása I.
16 Lelovics Zsuzsanna, Herczeg Anna, Töttösi Adrienn, Dobák Zita A gyermekek táplálkozása – kinek a felelőssége? Prevenció az asztalnál
január 21. szerda
13:00
01 Miniatúrák , (Farkas Gábor, Diósi Pál, Székely Levente, Szávai Ilona) Miniatúrák…
02 Csatári Emese, Márkus Gyula Pocoló, a mobil közösségi tér – Fesztivál a sártól a műfűig
03 Nagy Szidónia Ifjúsági érdekképviselet jó példái; Pécs – Berlin
04 Tolácziné Varga Zsuzsanna, Szoboszlai Katalin, Varga István Doktori kutatások a gyermekvédelemben
06 Dr. Vásárhelyi Tamás, Elekes Éva A múzeum: elefántcsonttorony vagy a közoktatás szolgálólánya? Van középút?; Természettudatos magatartásra nevelés
07 Switzer Furugh Meséd (Mesélő Édesanyák), Lapozzunk együtt!
08 Orgoványi Anikó Természeti nevelés: tudomány és művészet, ráció és emóció, szelíd megismerési módszerek.
10 Ferge Sándor A szociális szövetkezet a halmozottan hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatásában
13 Switzer Raymond Hogyan befolyásolja a szülők egymással való kapcsolata a gyerekeik viselkedését és fejlődését
14 Farkas Éva, Papp Edina, Tóth Tamás, Pálmai Éva Miből lesz a cserebogár! Kamaszparlament és Ifjúsági Innovációs Központ a Bükki Hegyháton
15 Jankó Judit, Nagyné Láng Judit iskolaigazgató Siófok,Sajtos József Iskolaigazgató Seregélyes,Sárkány Guláné iskolai szociális munkás,Tóth Réka KJF hallgató A Magyarországi Iskolai Szociális Munkások és Egyesületük bemutatkozása II.