MindenGyerek 2009
A MindenGyerek 2009 előadásai voltak
1. nap | |
---|---|
január 19. hétfő 10:00 |
|
Rauh Edit, Szelényi Zsuzsanna Nyitó Előadás | |
január 19. hétfő 11:00 |
|
01 Liddle, Matthew, Bányai Sándor Tanítani a taníthatatlant? – Bevezető workshop az élménypedagógiai sávhoz Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
02 Bodor Tamás, Debreczy Márta A hazai gyermek és ifjúsági munka szakmafejlesztési irányai | |
03 Nagy Anita – Balog Edina Anna, Kerényi Mária, Varga Gabi, Tóth László Vigyázat, nem harap!!! – saját élményre épülő oktatás, és alternatív kamaszfoglalkoztatás | |
04 dr. Katonáné dr. Pehr Erika, Korintus Mihályné dr. A korai gyermekkor, avagy szakmafejlesztések a gyermekek napközbeni ellátása terén a UNICEF Jelentés kapcsán | |
05 Hoffmann Kriszta, Kovács László – Fiatalok Kultúrális Szövetsége (FIX) Ifjúsági Egyesület Környező világ – Múlt öröksége | |
06 Csányi János, Mátyás Attila; Szalavári Andrea homoludens.hu: oktatás+játék = A kötelező is lehet szórakoztató! | |
07 Otthon Segítünk Alapítvány, Lukács Anikó, Lehőcz Monika Szülőktől szülőkig – a megélt élményeken alapuló önkéntesség hatékonysága | |
08 Galambos Rita, Hámori Zoltán vagy Takács Viktória Közöd? Mire és kinek jó a fiatalkori önkéntes tapasztalat? | |
09 Vályi Réka, Bass László Az Országos Autizmus Kutatás projekt bemutatása; Amit tudunk, amit nem…az értelmi fogyatékos gyermekek szolgáltatásokhoz való hozzáférése | |
11 Simonyi Gyula, Baráth Norbert Családtervezési kompetencia nevelés: már kora kamaszkortól a fiatalok életsikerének egyik kulcstényezője | |
12 Kovács Nikoletta „Egy játék százat csinál!” játékkitalálás, játéklétrehozás, játékalkotás, avagy a játék körülményeinek és feltételeinek változtatása Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 IRM – Országos Bűnmegelőzési Bizottság Sikeres bűnmegelőzési programok, amelyek óriáslépéseket tettek, de nem kaptak megérdemelt figyelmet. | |
14 Jávori Ildikó, Reményi Tamás Amikor a farkast hozzák hírbe – Hiperaktívak napi 25 órája | |
15 Kőműves Ágnes Családi csoport konferencia | |
16 Papp Krisztina, Mércse István Ki segíthet még a segítőnek? | |
17 L. Ritók Nóra Hátránykompenzáció a vizuális nevelés segítségével (Hogyan segítsük a kifejező rendszer felépítését annál, akinél ez nagyon hiányos?) | |
Ebédszünet 12:30 – 14:00 | |
Fakultatív programok az ebédszünetre: * 12.40-től 13.10-ig – Liddle, Matthew könyvbemutatója – Harmónia terem * 13:20-tól Kovács Márta: A Budapesti Művelődési Központ ajánlata a szabadidő hasznos eltöltéséhez című előadása – Harmónia terem * 13.30-tól Gáspár Károly emlékfilm – Konferencia terem. |
|
január 19. hétfő 14:00 |
|
01 Peer Krisztina, Hegedűs Ibolya Élménypedagógiai csoport pszichiátriai betegeknek Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
02 Kane Lamine, Seghatoleslani Milán, dr. Majár János A fiatalok és MEP; A Kertvárosi Ifjúsági Önkormányzat felkészítő képzése, mint mintaprojekt bemutatása Megjegyzés: Az Év Gyermek és Ifjúsági mintraprojektjei |
|
03 Balogh Anikó, Taller Marietta, Vass Andrea Gyermekönkormányzatiság 12 éve Alsómocsoládon, gyermekönkormányzatok a Dél-Dunántúli Régióban és ezek kapcsolódása az országos hálózathoz | |
05 Kalmár Judit, Orosz Andrea Az információ jelentősége az értelmi és halmozottan fogyatékos, valamint az autista embereket nevelő családok és az őket segítő emberek számára; A Fecske program tapasztalatai a fogyatékos gyerekek családjainak segítésében 2/1 | |
06 Juhász Zsuzsanna, Géczi Zoltán, Skaliczky Dávid Kalandpedagógia és a középiskolások szociális kompetenciáinak fejlesztése Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Huszár György, Golovanova Bea, Sárfalvi Judit Tapogató-Zoo; Áloméj az állatkertben; A Fővárosi Állat- és Növénykert pedagógiai szolgáltató szerepe | |
08 Németh Csaba Kard és koszorú – jelképek és önazonosság | |
09 Kiss Ágnes, Malatinszky Ákos, Varga János Az ezerarcú táborozás három arca 2/1 | |
10 Gazsiné Oláh Anita, Király Henrietta, Szitáné Mócsány Zsuzsanna Gyerekesély programban Szécsényben | |
11 Novák Julianna – Szülősuli Hogyan mondjam el neked? | |
12 Bányai Sándor, Kovács Nikoletta „Fegyvertelen Játszótárs” – Játékkal az erőszak megelőzésért a paneliskolától az elitgimnáziumig. Agresszió megelőző program iskolai közösségek számára, a tanulók, a pedagógusok, az intézmény és a szülői kör együttműködésével.Tervek és tapasztalatok Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 IRM – TÁMOP 5.6. Projektiroda Az erkölcsi veszélyzónába került gyermekek hatékony megsegítése – Működjünk együtt az IRM TÁMOP 5.6.2 bűnmegelőzési kiemelt projekt kidolgozásában. | |
14 Juhász Péter, Baczoni-Oláh Dóra Miben segíthet egy alapítvány a rászoruló családoknak… | |
15 Jaksi Timea, Szilágyi Ferenc 1.Ötlet-Lehetőség-Eredmény | |
16 GYITOSZ Farkas Imre, Dr. Payrich Mária Gyermek válság a válsában! Csoportos gyermek öngyilkosság kérdése. | |
17 L. Ritók Nóra Alkotni jó! A biztos sikerélmény megszerzésének trükkjei a vizuális nevelésben. | |
január 19. hétfő 16:00 |
|
01 Léb Zsuzsa, dr.Györgyi Erzsébet,Zorkóczy Éva,Gattyán Ágnes, Csézli Lukács Örökségünk a játék | |
02 Monostori Éva Mi Mag-unk! – Gyermek és ifjúsági ház létrehozása és működtetése civil közösségek összefogásában. Megjegyzés: Az Év Gyermek és Ifjúsági mintraprojektjei |
|
03 Csóka Eszter, Székely Andrea, Csorba Judit – Kabóca Bábszínház, Veszprém Kabóca Házikó – egy hely kicsikre hangolva! Napra, nap- bábszínházi előadás 0-3 éves korig | |
04 Pataki Éva, Iring Zoltán Kikényszerített segítés – segítői munka kötelezett kliensekkel | |
05 Orosz Andrea, dr. Gazsi Adrienn A Fecske program tapasztalatai a fogyatékos gyerekek családjainak segítésében; Ne Hagyd Magad! – antidiszkriminációs jelzőrendszer bemutatása – 2/2 | |
06 Tóth Barna, Kroóné Környei Szilvia Készség,- képességfejlesztés és beilleszkedési konfliktusok kezelése a mozgás segítségével – Challengeland Kalandpálya Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Krsztovicsné Nagy Irén Állatos játékok kicsiknek és nagyoknak | |
08 Simonyi Gyula, Zsoldos Erzsébet Mire éretté válik a fiatal, már elrontotta az életét? Öko-történelem performance: hogyan kerültünk a jelen globális válságba – és a kiút, az időcsapdák elkerülése | |
09 Malatinszky Ákos, Kiss Ágnes, Varga János Az ezerarcú táborozás három arca 2/2 | |
10 Berki Judit Mi lesz belőled gyerek, hogyan segítsünk Neked? | |
11 Schád László, Schádné Zámolyi Judit – Schád Edina Készségfejlesztés és identitás | |
12 Pölös Annamária , Makai Kata Nem pázsitot nevelünk, hanem gyerekeket – Tanítási órán használható játékok, játékos tanítási órák, tanító játékok, játék az oktatásban Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Szabó András, Magócsi Tímea, Gyenge Lóránd Akik magukban hordozzák a mentséget… Beszélgetés azokról a fiatalokról, akik szinte naponta ütköznek a környezetükkel | |
14 Dr. Budai Ágnes, Vidák Annamária Cigány, vagy csak annak látszik? | |
15 Gruber Andrea Mit csinálunk mi a ‘rossz’ gyerekekkel a Pressley Ridge-nél? Egy hatékony rendszer a magatartás kezelésére és fejlesztésére nehezen kezelhető gyerekeknél. Elmélet és tapasztalatok. | |
16 Ligeti György Iskolai agresszió és szervezeti kultúra | |
17 Grosch Nándor Filmkészítő szakkör gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekeknek | |
18 Szabó Gábor Szenvedélyeink Kertje – interaktív kiállítás és work-shop – a művészetről és a prevencióról… – | |
2. nap | |
január 20.kedd 09:00 |
|
01 Borsa Kata, Pál Kálmán Vándor Vurstli játékok, a régi vásári mutatványos hagyományok újáéledése rendezvényeken, fesztiválokon | |
02 Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat, Földi László, Letenyei Márta, Bencze Hajni, Ruska Mónika Mobilitás – ifjúsági szakmafejlesztés, képzés és a Fiatalok Lendükletben Program (EU) | |
03 Pappné dr. Kiss Irén, Nánainé Kozári Erika Subvenio – Segítségedre sietek | |
04 Agnes Szanto-Feder, pszichológus, Franciaország Kompetencia-viták a nagyvilágban | |
05 Fodor Éva, Valik Sándor Roma gyerekek integrációja, az iskolai szociális munka eszközeivel | |
06 Liddle, Matthew Tengeralattjáró – vagyis az élménypedagógia története Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Beke Pál Ifjúsági házak egyesületi kézben | |
08 Nagy Zsóka Egyszülős krízisek kezelése | |
09 Pásztor Viktor Istvánné, Habalin Csilla; Balogh István; Balogh Istvánné; Hirskó Renáta Erdei iskola kicsit MÁSHOGY | |
10 Szomor Éva Pályázat a Biztos Kezdet Programokra | |
11 Lovas Zsuzsa, dr. Jánoskúti Gyöngyvér Kortárs mediátorok képzésének tapasztalatai | |
12 Bányai Sándor, Kovács Nikoletta Románok, romák, zsidók, magyarok, vietnámiak, kínaiak… Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés megjelenése az iskolai kultúrában és környezetben Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Veszprém Megyei Igazságügyi Hivatal:, dr. Perger Orsolya – Áldozatsegítő Szolgálat osztályvezetője, dr. Török Nóra – Jogi Segítségnyújtó Szolgálat ügyintézője, dr. Szabó András – pártfogó felügyelő „Börtönben az apukám!” Az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő-, Jogi Segítségnyújtó- és Pártfogó Felügyelői Szolgálatának tevékenységét bemutató interaktív esetelemzés | |
14 Varga M. Bea, Botár Béla, Révész Magda, Szebényi Csilla Érdekek, karrierutak és ellenjátszmák lehetőségei a magántanulóvá válásban – pódiumbeszélgetés | |
15 Kulcsár György, Hermanovszki Szilvia Erőszak az iskolában – (Ki)útkereső program a magatartási problémák kezelésére | |
16 Fehér Beáta Egyedül nem megy – avagy jó gyakorlatok a drogproblémák kezelésében | |
január 20.kedd 11:00 |
|
01 Nagy Ádám dr.-ISZT, Földi László – Mobilitás Ifjúságügy – módszertani (ún. kapcsos) könyv az ifjúsági szakmához | |
02 Diákközéletért Alapítvány, Debreczy Márta Gyermekjogi Cselekvési Terv 2010-2011 | |
03 Miklósi Balázs, Budakeszi úti utógondozó: Szendrey István, Béke gyo: Horváthné Kovács Éva és Oláh Bódi Éva Élménypedagógiai foglalkozások fővárosi gyermekotthonokban Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
04 Dr. Kenderfi Miklós Hátrányos helyzetű fiatalok pályaorientációjának új kihívásai | |
05 Jasku Henrietta, Jámbor Csilla Konfliskuskezés csoportos módszerekel roma gyerekek körében | |
06 Bálint Simon, Szabó Gábor Kalandterápiás tapasztalatok – mit kínál a magyar ugar? Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Szabó István Ifiház működtetés civilként Hajdúnánáson | |
08 Pápa Ágnes Közösségépítés környezetvédelmi programok segítségével | |
09 Fülöp Dániel / Takács Péter, Takács Péter Ü T K Ö Z E T – Küzdelem magammal, másokkal és az anyaggal,avagy az interaktív tábla használata az egészségnevelés területén. | |
10 Brunda Gusztáv, Kun Zsuzsa, Kalmár Ildikó Kerek asztal beszélgetés a gyerek esély program országos kiterjesztésének szakmai-módszertani megalapozásáról | |
11 dr. Kovács Orsolya Ágota, dr. Győrffy Zsuzsanna, dr. Rajzinger Ágnes, dr. Retkes Zita Ki védi a gyermekek alapvető jogait? alcím: Az ombudsman mint gyermekjogi különbiztos | |
12 Veressné Kovács Éva gyógypedagógus-pszichopedagógus-drámatanár Kisgyerekkori fejlesztés – A részképességek célzott fejlesztése a játéke eszközeivel, játékos formában óvodás- és kisiskoláskorban Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazságügyi Hivatal:, Bak Zoltánné – pártfogó felügyelő, dr. Kertész Zsuzsanna – Áldozatsegítő Szolgálat osztályvezetője, dr. Schirger György – Jogi Segítségnyújtó Szolgálat osztályvezetője „Egy autófeltörés következményei” Az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő-, Jogi Segítségnyújtó- és Pártfogó Felügyelői Szolgálatának tevékenységét bemutató interaktív esetelemzés | |
14 Szikulai István, Áncsán Aranka, dr.Dorsics Orsolya, Figula Mariann, dr.Mátay Katalin, Tóth Ferencné, Jó gyakorlatok a gyermekvédelemben- (2007- évi) nyertes projektek bemutatása | |
15 B. Aczél Anna A fiatalok agressziója | |
16 Boglacsik Timea Audio-vizuális drogprevenciós foglalkozás | |
Ebédszünet 12:30 – 14:00 | |
Fakultatív programok az ebédszünetre: * Vándor Vurstli játékok és a Mancsos Segítőtársaink Terápiás Állatok és Oktatási Alapítvány terápiás állatai |
|
január 20.kedd 14:00 |
|
01 Gaál Györgyi, Farkas Márti, Gaál Zoltán A rehabilitációs állatokkal végzett kezelések lehetőségei a fejlesztések folyamataiban | |
02 Szebenyi Marianna, Kiss Andrea, Simon Imre Az agressziómentes világért! Fiatalok és gyerekek emberi jogi nevelése nem-formális módszerekkel a Kompasz és Compasito kézikönyvek alapján 2/1 Megjegyzés: A program folytatódik a következő blokkban |
|
03 Kormos Piroska – Pince, Csalagovits Zóra – Cseresznye, Magyar Gergő – Érd, Schmidt Richárd – Zifi, Szabó Gábor – Iránytű, BIIRSZ Beszélgetés – Ifjúsági irodások Budapesten | |
04 dr. Bíró Endre, dr. Kovács Ervin, Bíró Kata Agresszió az iskolában-és a jog? 1. | |
05 Veressné Kovács Éva Hártány kompenzáció és konfliktuskezelés drámapedagógiai módszerekkel | |
06 Kovács Nikoletta Élménypedagógiai foglalkozások megvalósítási lehetőségei általános iskolai keretek között Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Beke Márton, Ditzendy Károly Arisztid, D. Frank Mariann, dr. Kiss Lilla (HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ) Közösség-érték-háló | |
08 Földesi Dóra (Környezet)tudatos vásárlás – A vásárló lehetőségei és felelőssége | |
09 dr. Hűvös Éva pszichológus, Ács Éva pszichológus, Weiler Katalin szociológus Ha az embernek van türelme… Párbeszéd egy készülő filmről | |
10 Kokas Éva Változó körülmények, új lehetőségek! A győri Gyermekek Háza 2009-ben! | |
11 Nagy Zsóka Családi mediáció a gyermekek érdekében | |
12 Besnyi Szabolcs Gyerektáboroztatás: Tapasztalatok és gyakorlati ötletek 6000 gyerek, 15 év és 40 tábor távlatából Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Kothencz János ÁGOTA országos kutatás, a családból kiemelt gyermekek és fiatalok körében, egy kísérleti pedagógiai program szolgálatában | |
14 Mózes Ernőné, dr.Gyurkó Szilvia, Révész Magda, dr. Kassai Tamás, Oláh László, Sonkoly Zsuzsanna, Biró Dániel, Kopf Katalin SEBEK – Gyermekbántalmazás témaköre | |
15 Sarmento Patricia Életvezetési program hátrányos helyzetű gyerekekkel Lisszabon egy külvárosában. | |
16 Miklósi Balázs Drogprevenciós kortárssegítő tréning gyermekotthonos fiataloknak | |
január 20.kedd 16:00 |
|
01 Vass Nikolett, Nagy Gábor A Bátorság próbája Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
02 Szebenyi Marianna, Kiss Andrea, Simon Imre Az agressziómentes világért! Fiatalok és gyerekek emberi jogi nevelése nem-formális módszerekkel a Kompasz és Compasito kézikönyvek alapján 2/2 | |
03 Pappné dr. Kiss Irén, Bálint Levente Lions Quest Egyszer mi is felnövünk – életvezetési és drogmegelőző program | |
04 dr. Bíró Endre, dr. Kovács Ervin Agresszió az iskolában-és a jog? 2. | |
05 Rózsa Mónika, dr. Rigler Ilona, Peer Krisztina Engem az idegesít a legjobban… – Magatartászavarok az osztályteremben – kutatási adatok és azok implikációi | |
06 Bányai Sándor, Kőműves Zsuzsa Élménypedagógia alkalmazási lehetőségei a felsőoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Z. Mezei Erzsébet, Hetényi Piroska Kreatív ifjúságért | |
08 Földesi Dóra Miért kell az, amire nincs szükségem? Mit okoz a túlfogyasztás? | |
09 Vincze Németh Éva, Vincze Tamás, Habán Zsuzsa Nézz körül – rendhagyó jelnyelvi óra | |
10 Schmidt Emese, Orbán Zoltán Madárbarát kert/Fővárosi természetbúvár foglalkozások | |
11 Czippán Katalin, Dr. Fülöp Sándor Környezeti nevelés és a jövő nemzedékek jogai – A jövő nemzedékek országgyűlési biztosa szerepe, lehetőségei, tervei a környezeti tudatosság erősítése terén | |
12 Hazenauer Kinga, Kalocsai Dóra, Kovács Nikoletta, Lőke Józsefné, Oroszné Pataki Flóra, Pályaorientációs játékok és gyakorlatok XVIII. kerületi hátrányos helyzetű gyerekek körében – a XVIII. kerületi Közmunka Egyesület és a Norvég Civil Támogatási Alap pályázat tapasztalatai Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Szollár Zsuzsanna, Dr. Dános Valér és Dr. Csendes László A gyermekvédelmi jelzőrendszer helye és szerepe a fiatalkori bűnözés megelőzésében. – Út a jelzőrendszer tagjai közötti együttműködés hatékonyabb végzéséhez. | |
14 Rajkort Ildikó, Balogh Beáta, Horváth Vera, Mihály Blanka, Szarvák Mónika, Varga-Hegyi Eszter Mi a jobb a gyermeknek? – Tényleg jobb a gyermeknek? – kerekasztalbeszélgetés az átmeneti gondozásba került gyermekek helyzetéről | |
15 Botár Béla Humanisztikus szemlélet az iskolában | |
16 Kortárs Segítő Műhely Alapítvány, Zelenák József Fiatalok a fiatalokért! | |
3. nap | |
január 21. szerda 09:00 |
|
01 Kormos Piroska EVS – European Voluntary Service/Együtt Vagyunk Sikeresek | |
02 SZMI Ifjúságkutatási Főosztály, Bauer Béla, Domokos Vera, Molnár Zsuzsa, Pillók Péter, Szabó Ákos Magyar Fiatalok 2008 | |
03 Horváth Tibor Hétmérföldes csizmában | |
04 László Zsuzsa Persona Doll gyermek előítélet és konfliktuskezelő módszer | |
05 Páll Viktória Az innovatív módszerek a gyakorlatban, a 21. század pedagógiai elvárásai | |
06 Sövényházy Edit, Kispéter Andrea Élménypedagógia a bűnmegelőzésben, hosszútávú iskolai projektek tanulságai Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Demeter Irén Túrázás a Biblia történetei között | |
08 Dombi Krisztián , (Anthropolis), Kézdi Beáta (MÖSZ), Újszászi Györgyi (Védegylet) és Jagodics Edit ZöFi A hazai globális nevelés legjobb gyakorlataiból: Az Anthropolis, MÖSZ, Védegylet és ZöFi szervezetek beszámolói iskolai szemléletformáló tevékenységükről | |
09 dr. Simó Judit, Kovács Zsuzsanna, Őszi Tamásné, Mahlerné Köfner Anikó, Schenk Lászlóné Mama, ez itt ember vagy állat? – Autizmussal élő és más speciális szükségletű személyek kommunikációja | |
10 Krémer András Alternatív vitarendezés az oktatásügyben | |
12 Kiss Anett, Szabó Zsuzsanna, Pánczél György, Hankó Franciska Önkéntes animátorok hosszú távú képzése, záróprojektjeinek bemutatása és a képzés hatása Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Dátán Attila Szülők Iskolája | |
14 Mórucz Lajosné A VÁLSÁGTERHESEKET SEGÍTŐ GÓLYAHÍR EGYESÜLET MUNKÁJA | |
15 Ne Bánts Világ! Alapítvány, Pregunné Puskás Gyöngyi -Páll Melinda – Dr Szilágyi Vilmos Iskolai szerepválallás a szexuális visszaélések és az iskolai agresszió elleni küzdelemben | |
16 HBSC kutatócsoport – OGYEI, Németh Ágnes, Örkényi Ágota, Kökönyei Gyöngyi, Várnai Dóra Serdülőkorú fiatalok egészsége és életmódja – a HBSC kutatás legfrissebb adatai | |
január 21. szerda 11:00 |
|
01 Tóth Julianna Reflexió, de hogyan? Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
02 Wootsch Péter Sokszínűség a cselekvésben – szakmai elvárások a települési ifjúsági munkában. Felismerések, tapasztalatok, javaslatok | |
03 Kárpáti Árpád, Scholtz Péter Tett-Hely – komplex szolgáltató hálózat | |
04 Mátóné Szabó Csilla, Csatári Emese, Groska Éva Kikapcsolódás vagy feszültségoldás? Devianciák és ifjúsági szubkultúrák napjainkban; Az Észak-alföldi Regionális Érdekvédelmi Fórum fejlesztése – Az észak-alföldi ifjúsági szervezetek hálózati térképe, egy szociológiai kutatás alapján | |
05 Horváth Katalin Az erőszak játszótere – kvalitatív kutatás egy komplex színházi nevelési program kapcsán; Útközben – beszámoló a Káva KM budapesti DrámaDrom programjáról | |
06 Sőregi Viktória, Lohász Cecília Több mint játék – Szabadtéri játékok feldolgozása, kiértékelése gyerekekkel – bárki elkezdheti! Megjegyzés: Élménypedagógiai sáv |
|
07 Kulcsár Mihályné A táplálkozás és az iskolai teljesítmény | |
08 Mérő Ágnes, Gulyás Sándorné Túrni és tanulni – gyerekekkel a talaj nyomában | |
09 Szemenyei Mariann, Szűcs Józsefné Integrációs pedagógiai program (IPR) jogi és pedagógiai háttere | |
10 Barth Anna Énélmény, Énkép, Énerő A gyermek az örömtől fejlődik. És a pedagógus? | |
12 Kiss Tamás A nem-szakrendszer csak ürügy – Korszerű, hatékony pedagógiai módszerek a mindennapokban, a nem szakrendszerű oktatás gyakorlata, készség és képességfejlesztés a bevezető, kezdő és alapozó szakaszokban Megjegyzés: Kalandok és Álmok sáv |
|
13 Regős Judit Beszéljünk róla – vita, veszekedés a gyerekek előtt | |
14 Báló Ottília, Rádiné Festő-Hegedűs Terézia, Vargáné Pozderka Terézia, Katonáné Újszászi Katalin Minőség és mennyiség kérdései – vér szerinti kapcsolattartás a nevelőszülői ellátásban | |
15 Jankó Judit, Gergál Timea, Balatoni Anita, Takács Eszter A Magyarországi Iskolai Szociális Munkások és Egyesületük bemutatkozása I. | |
16 Lelovics Zsuzsanna, Herczeg Anna, Töttösi Adrienn, Dobák Zita A gyermekek táplálkozása – kinek a felelőssége? Prevenció az asztalnál | |
január 21. szerda 13:00 |
|
01 Miniatúrák , (Farkas Gábor, Diósi Pál, Székely Levente, Szávai Ilona) Miniatúrák… | |
02 Csatári Emese, Márkus Gyula Pocoló, a mobil közösségi tér – Fesztivál a sártól a műfűig | |
03 Nagy Szidónia Ifjúsági érdekképviselet jó példái; Pécs – Berlin | |
04 Tolácziné Varga Zsuzsanna, Szoboszlai Katalin, Varga István Doktori kutatások a gyermekvédelemben | |
06 Dr. Vásárhelyi Tamás, Elekes Éva A múzeum: elefántcsonttorony vagy a közoktatás szolgálólánya? Van középút?; Természettudatos magatartásra nevelés | |
07 Switzer Furugh Meséd (Mesélő Édesanyák), Lapozzunk együtt! | |
08 Orgoványi Anikó Természeti nevelés: tudomány és művészet, ráció és emóció, szelíd megismerési módszerek. | |
10 Ferge Sándor A szociális szövetkezet a halmozottan hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatásában | |
13 Switzer Raymond Hogyan befolyásolja a szülők egymással való kapcsolata a gyerekeik viselkedését és fejlődését | |
14 Farkas Éva, Papp Edina, Tóth Tamás, Pálmai Éva Miből lesz a cserebogár! Kamaszparlament és Ifjúsági Innovációs Központ a Bükki Hegyháton | |
15 Jankó Judit, Nagyné Láng Judit iskolaigazgató Siófok,Sajtos József Iskolaigazgató Seregélyes,Sárkány Guláné iskolai szociális munkás,Tóth Réka KJF hallgató A Magyarországi Iskolai Szociális Munkások és Egyesületük bemutatkozása II. | |