Hol vannak? Hol lesznek?
A sajátos nevelési igényű gyermekek pedagógiai fejlesztésének különböző lehetséges formáit a szociális integráció megvalósulása mentén szemlélve, felértékelődik az együttnevelés kérdésköre.
A témával foglalkozó szakemberek egyetértenek abban, hogy a fogyatékossággal élő emberek maradéktalan társadalmi befogadásában az elsődleges és leghatékonyabb eszköz az a szemléletváltás, amely hozzájárul a fogyatékosság körüli előítéletek, félelem, tartózkodás, nemtörődömség, sajnálkozással telített odafordulás felszámolásához. Az információs társadalom fejlődése lehetővé teszi, hogy a fogyatékosság nem az alkalmatlanságot, a képességek hiányát jelentse, hanem egy olyan helyzetet, amelyben a környezet alakításával az emberek életminősége – a fogyatékos emberek életminősége is – javulhat, ezért is egyre nagyobb a lehetőség a találkozásra, a társadalmi beilleszkedésre.
Az előadás célja
– Az előadás szándéka szerint támpontokat szolgáltatott a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének-oktatásának elemzéséhez, ráirányította a figyelmet a szemléletformálás, a különböző kompetenciájú szakemberek együttműködésének szerepére.
– Elemezte a többségi pedagógia és casino online a gyógypedagógia szakemberei közötti szakmai kommunikáció erősítésének lehetőségeit, a kulcsfontosságú területi szereplők (fenntartó, pedagógus, szülői szervezetek, intézmények, szak-és szakmai szolgáltatók) együttműködésének fejlesztését.
– Bemutatta – a teljes szervezeti átalakulás során – a korábbi elkülönült intézmények egységes gyógypedagógiai módszertani intézményekké alakulási lehetőségét, amelyekben megtörténhet a szakmai támogatási rendszerek kiépítése.
Az integráció „hasznosulása”
A többségi általános iskolák befogadó készségének erősítése új lehetőségeket nyújt a sajátos nevelési igényű gyermekek és a nem sérült, többségi iskolába járó gyermekek szociális tanulási folyamatai számára. A befogadással együtt járó útkeresés, az intézményi innovációk a befogadó iskola munkájában is jelentős minőségi javulást eredményeznek. Az eredményesség jelentősen függ attól, hogy mennyire sikerül összekapcsolni és összehangolni a sajátos nevelési igényű gyermekeket ellátó (speciális és a többségi, befogadó) intézmények fejlesztési kínálatait a hozzáférhető szak- és szakmai szolgáltatásokkal. Mennyire lehet új tereket nyitni a gyermekek, fiatalok számára az otthoni háttér és a helyi kapcsolati lehetőségek közötti együttműködések megteremtésével.
Kőpatakiné Mészáros Mária tudományos munkatárs
Országos Közoktatási Intézet
1051 Budapest, Dorottya u. 8.
(06 20) 541-1658
kopatakim@oki.hu
www.oki.hu
clomid fertility drug buy online
október 29, 2006
· Webszerkesztő · Nincs hozzászólás
Címkék: fogyatékos, gyógypedagógia, integráció · Kategória: MindenGyerek 2005
Hozzászólás írása
Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.