Nehezen Kezelhető Fiatalok Erdei Iskolai Programjai – Pécs

Itt csak az írás kivonata olvasható, a teljes anyag letölthető: Eloadas_MGy2005_erdei

Erdei Iskola a Mecsekben

Hátrányos helyzetű magatartási nehézségekkel küzdő fiatalok tábora

Szobánk megismerése:

A táborozás első időszaka mindig az ismerkedésről szól, ezt fókuszáljuk elsősorban a biztonság és baleset megelőzésre. Készítsenek térképet szobájukról, úgy hogy jelölik azokat a helyeket, ahol veszély fenyegetheti őket. Párban, kis csoportokban, szobánként is készíthetik.

A ház felfedezése :

Az előző feladathoz hasonlóan a ház környékének felfedeztetése, veszélyekre figyelem felhívás, oda esetleg tegyenek valami jelet, ami nagyon veszélyes lehet! A feladat elvégzése után bemutatják ezeket a helyeket a többieknek (minden páros), magyarázatot is adva, miért jelölték azt!

Az én különleges területem:

Minden gyermek egyedül lehet a természetben. Találjatok egy számotokra különleges területet.

A feladatok :

tegyél egy mezítlábas sétát a területén, jegyezze le mit tapasztalt adjál nevet a területednek!

Keresd meg azt a pontot, ahonnan legszebb a kilátás és rajzold le

Keresd meg honnan hallod legjobban a természet hangjait – jegyezd le az első 5 hangot, amit hallottál, próbáld meg kitalálni honnan eredhetnek a hangok

Mezítlábas séta:

A természet megfigyelésének egyik módja, húzzák le cipőjüket és zoknijukat. Tanítsuk meg őket a nesztelen járásra. Kis lépést lépjenek először: a külső talpélt tegyék le, majd lassan gördítsék befelé a lábukat a vízszintesig. Ekkor érezniük kell, hogy van-e alatta gally, száraz levél, ha nincs lassan ránehezedhet a lábára. Ha kicsiket lépnek könnyen megtartják az egyensúlyukat!

Térkép készítése:

A saját különleges területedről készíts egy részletes térképet. Utána odaadjuk másoknak, akiknek meg kell keresni ezt a területet.

Helyünk a térképen:

Keresd meg a térképen a helyet, ahol most vagyunk. Miket találsz a közelben? Hány méter magasan vagyunk? Van-e folyó a közelben? Milyen távolságban? Madzaggal mérjünk le, hasonlítsuk össze távolságot, szemléltessük a méretarányt!

Közös gond

Ez a közös gond a népesség növekedése és a források fogyatkozása. A kérdés: magánakció, vagy együttműködés, a legtöbb egyéni haszon, vagy a források közös felügyelete.

Ebben a szimulációban a gyerekek lehetőséget kapnak ennek a problémának az átélésére. Ez fogja bemutatni a probléma lényegét, amit egyébként nem biztos, hogy el tudnak képzelni. Szükség lesz négy diákonként egy tálra (ez fogja a tavat jelképezni) és sok mogyoróra (ezek lesznek a halak).

Csak annyi információt közölj velük, amennyi az induláshoz feltétlenül szükséges! A probléma és a lehetséges megoldások a játék közben fognak a felszínre kerülni. Oszd fel a tanulókat négyes csoportokra, és adj minden csoportnak egy tálat és 16 “halat”!

A Közös gond játék játékszabályai:

A játék célja, hogy minél több halat kifogjál.

Mint a tó eltartó képessége, 16 hal “fér” bele a tálba.

A gyerekek minden 4 kifogott hal után kapnak egy pontot. Minél több halat fogsz ki, annál több pontot kapsz. A játék során kifoghatod az összes halat, néhányat, de lehet, hogy nem fogsz egyet sem.

Húsz másodpercet kaptok minden egyes játékra. A tanárod jelzi a játék elejét és végét.

Ha marad a tóban hal, akkor a következő játékban annyival több halatok lesz, amennyi a tóban maradt. Tehát, ha négy halatok maradt a játék végére, akkor a következő játék elején nyolc halatok lesz. Azonban a tóban levő halak száma nem haladhatja meg a tizenhatot (a tó eltartó képességét).

Ismételjétek meg a játékot nyolc fős csoportokkal, szimulálva ezzel a népesség növekedését. Minden más tényezőt hagyjatok a régiben.A Közös gond játék kérdései:

Mekkora volt az a legnagyobb pontszám, amit egy gyerek elért? Mekkora volt az a legnagyobb pontszám, amit egy csoport elért?

Miért lesz több hal a tóban, ha maradtak még halak? (Természetes feltételeket szimulált: ha nincs hal a tóban, nem fognak újak születni.)

Mi történik, ha a csoport tagjai nem működnek együtt?

Mi volt a legjobb stratégia a halászatoknál? (Nyolc hal minden játékban.)

A gyerekek megtanulják jók kihasználni ezt a forrást. Soroljatok még fel hasonló forrásokat!

Hogyan hat a népességnövekedés a természeti forrásokra, és ezek felügyeletére?

Kirándulás

Naprendszer a közelünkben:

Szükség lesz: 1 futball labda – Nap

4 gombostű – Merkúr, Mars, Plútó és a Hold

2 borsszem – Föld és Vénusz

1 üdítősüveg kupak – Jupiter

1 játékgolyó – Szaturnusz

2 gabonaszem – Uránusz és Neptunusz

Vedd magadhoz a bolygókat és indulj! Határozzatok meg egy hosszú útirányt. Tedd le a Napot (focilabda)

1. Tegyetek meg 10 lépést, itt tegyétek le a Merkúrt (egy lapot is tegyetek oda, mert meg kell találnotok utána).

2. Tegyetek 9 lépést és helyezzétek le a Vénuszt.

3. További 7 lépés, ez a Föld. Itt éltek – hüvelykujjnyira a Földtől szúrjatok be egy gombostűt, ez a hOld.

4. 14 lépés múlva – ez a Mars.

5. Menjetek tovább 95 lépést a Jupiterhez – Óriás bolygó

6. 112 lépés a Szaturnusz.

7. 249 lépés az Uránusz

8. 281 lépés ettől a Neptunusz

9. Utolsó 242 lépés a Plútó

Nézzetek vissza, látjátok a focilabdát? Próbáljátok visszafelé, hogy a Földet milyen távolságból látjátok meg?

Kirándulás

Szeretnél, ha találna – idegen bolygó

idegenek érkeztek bolygónkra, van egy lista, amit meg kell figyelniük és magukkal vinniük az útra

Légköri mintát, nylon zacskóban

búvóhely

emberi élet bizonyítékai

repülő élőlényekre utaló bizonyíték

életjel

valami, ami ehető

valami, ami iható

valami, ami növekszik

valami, ami már nem él

valami, ami segíti a növények növekedését

valami, ami kemény

valami, ami lágyEltűntek valahol bolygónkon:

Találjatok ki 4 olyan embert, akit eltűntnek nyilvánítotok. Ezek nevét írjátok fel egy-egy post-it cédulára (kicsire). Helyezzétek el a Föld térképen bárhol, úgy, hogy mind egy-egy négyzetbe kerüljön. Ők a ti eltűnteitek. Mindketten tegyétek meg ezt, figyeljetek oda, hogy a másik ne láthassa meg, hogy ti hova tettétek. Kezdjétek el találgatni egymás eltűntjeit. Jegyezzétek fel, hogy ki mit mondott. Ahhoz, hogy megtaláljatok egy személyt a papír négy sarkát kell kitalálnotok. Ha megtaláltad az eltűnt embereit az ellenfelednek, kijelentheted a tartózkodási helyük pontosan ismert!

Ujjizület vonulat:

Végy egy lemosható filctollat és szorítsd ökölbe a kezed! Most a Négyujj hegység lenyűgöző Ujjizület Hegyvonulatait láthatod. Kis körökkel rajzold meg a hegyek magassági vonalait. Rajzolj egy kis háromszöget a legmagasabb hegy tetejére. Húzz kék folyókat a völgyekbe. Majd nyisd ki a tenyered és laposan fektesd az asztalra. Ez egy magasságvonal térkép.Kincskereső játék:

A gyerekek csoportban dolgoznak. Kapnak egy leírást arról, hogy merre kell elindulniuk, megtalálni a kincset. A feladatokat irányokhoz és lépésekhez kötjük. Menj északra 10 lépést, vagy menj ÉK-i irányban 20 lépést. A feladat végén találják meg a kincsüket. Másik változat lehet, ha a tájfutáshoz hasonlóan egyenként indítjuk el őket és kell megtalálniuk a kincseket! Esetleg közben lehetnek állomások, ahol feladatokat kapnak. Napóra:

Kartonpapírból vágjatok ki egy 30 cm sugarú kört és keressetek egy 20 cm hosszú pálcát. Csináljatok a közepán egy lyukat. A pálcát a lyukon keresztül szúrjátok a Földbe, oda ahol egész nap süt a Nap. Figyeljetek arra, hogy a pálca függőleges legyen. Óránként rajzoljátok be az árnyékot a lapon! A legrövidebbet jelöljétek D betűvel. translator directory . Másnap csak annyi a dolgotok, hogy , hogy az D-vel jelölt vonalat beállítsátok É-D-i irányba. Próbáljátok meg kitalálni hány óra van? Mikor volt leghosszabb és legrövidebb az árnyék?

A nap melege

nézd meg a napfelkeltét. Hallgasd az állatokat ahogyan ébredeznek? Próbáld kitalálni, hogy milyen állat az és honnan hallod? Figyeld a Nap feljövetelét, az égbolt színváltozását. Készíts rajzsorozatot a Napfelkeltéről ünnepeljétek meg az új napot

Tegyetek egy kora reggeli sétát a környéketeken és üdvözöljetek mindent és mindenkit. Kívánjatok valamit arra a napra. Énekeljétek el a Jó Reggelt napfényt c dalt. érezzétek a nap melegét

Üljetek a Napra úgy, hogy csukott szemmel az arcotokat éri a Nap. Menjetek át az árnyékba, figyeljék meg a különbségeket. Számoljanak be tapasztalataikról.

napból áramló hő – jégkocka kísérlet

Tegyél különféle kartonlapra egy-egy jégkockát nylon zacskóban. Figyeljétek meg melyik kezd olvadni legelőször. Egy idő után mérőedényben mérjétek le, melyik zacskóban keletkezett a legtöbb víz!

A növények

Töltsetek meg 3 egyforma edényt vízzel, talajjal és összetépett újságpapírral. Tegyétek ki a Napra! 1 óra múlva nézzétek meg, melyik lett a legmelegebb? Tegyétek át hideg helyre, azonos időközönként ellenőrizzétek a hőmérsékleteket és figyeljétek meg melyik hűlik le először, melyik anyag tárolja legjobban a Nap hőjét!

napképek :

Színes kartonpapírokra tegyél lapos kis méretű tárgyakat, pl: kulcs, rendezd el ezeket a lapokon és tedd ki a Napra. Tartsd ott 3-4 óráig, majd csodáljátok meg a képeket. Hogyan nyomtat a Nap?

A növényeknek szükségük van napfényre:

Tegyél egy nyíló gyermekláncfűre egy vödröt! Tartsd rajta, majd vedd le a vödröt és figyeld meg, hogy a növény újra nyílik!Indián rönkjárás

Vak karaván:

A bekötött szemű játékosok az erdő egy bizonyos, kötéllel előre kijelölt szakaszán mennek végig, az utat többi érzékszervükkel minél alaposabban megfigyelve. Miután végigértek, elvesszük a kötelet, a játékosok leveszik a szemükről a sálat és megkeresik az utat vissza a kiindulópontig.

Szintkülönbségeken keresztül, patakon keresztül, fahasábokon keresztül vezessük a kötelet. Ha a játékosok elég idősek, növeljük a pálya hosszát, komplexitását.

Indián rönkjárás

Minden játékos kap egy számot, egytől felfelé sorban. A játékosok számsorrendben felállnak a farönkre. Az egyes számú játékosnak helyet kell cserélnie az utolsóval, anélkül, hogy bárki lelépne vagy leesne a rönkről. Ha sikerült, a kettes számú játékos cserél helyet az utolsó előttivel és így tovább, amíg mindenki helyet nem cserélt.Találd meg a kövedet

Irányíts:

Körben állunk, egyvalaki középen, bekötött szemmel. A kő a körben valahol a földön hever. A körben állók feladata a bekötött szeműt irányítani úgy, hogy rálépjen a kőre.

Találd meg a kövedet:

Minden játékos keres egy különleges követ. Ezután adjunk nekik négy percet, hogy megismerkedjenek a kövükkel, minden érzékszervüket használva. A köveket helyezzük egy kendőre vagy egy sima, üres felületre. A játékosok körülülik a kőkupacot és csukott szemmel mindenki próbálja megtalálni saját kavicsát csak tapintás útján. Ha úgy gondolják, sikerült, kinyithatják a szemüket és ellenőrizhetik, jól választottak-e.Visszhang

A játékosok egy ösvényen mennek, libasorban. A sor első és utolsó tagja egy völgy két fala, a többiek kettőjük között a levegő a völgyben, melyen a visszhang keresztülhalad.

A sor feje, az első játékos elindítja a visszhangot: ez lehet bármiféle hang vagy zaj. A visszhang egyenként végighalad a levegő-játékosokon, amíg neki nem ütközik a kanyon másik falának, az utolsó játékosnak. A “fal” ekkor visszaindít egy új, másféle visszhangot, mely végighalad a “levegőn” és visszaérkezik az indító játékoshoz. Amikor a hang nekiütődött a falnak, az indító játékos kilép a sorból, megvárja, míg a sor elhalad előtte és beáll a másik végére, utolsó játékosnak. Az új első játékos indítja az új visszhangot.Naplemente

Érjetek a helyszínre naplemente előtt 15 perccel, nektek is meg kell érkeznetek. A kirándulás előtt készítsetek egy jegyzetlapot, ahol a következő dolgokat soroljátok fel, majd jelöljétek a sorrendet. Jegyezd le és számozd meg az összes fel nem sorolt eseményt!

Eső bolygó vagy csillag feltűnik

Elnyúló árnyékok

Denevérek a levegőben

Minden keletre lévő tárgy bíborszínű lesz

A nyugatra lévő tárgyak elvesztik nappali fényüket és színüket

A madarak nem csiripelnek

A dombok, hegyek színt váltanak

A nyugati égboltkivételével minden sötét

Éjjeli madárhang

A város, kocsiút fényei láthatóvá válnak

A felhők színt váltanak

A nap eltűnik a látóhatár mögött

Az árnyékok összemosódnak melletted

Éjszakai rovarok felélednek

Keletre lévő lombok sötétségbe borulnak

Az égbolt halványrózsaszín vagy lila színű lesz

A hold feltűnik az égen.

A felhők eltűnnek.

A hőmérséklet leesik

A szélirány vagy erősség megváltozik

Első hullócsillag vagy meteor feltűnik

Az éjszaka

Az éjszaka köszöntése

Keress egy tisztást, feküdj hanyatt, lazulj el, képzeleted hadd szárnyaljon a csillagok közé, írd le milyenélményekkel lettél gazdagabb!

Érzékszerveid és a sötét

De szánj rá néhány percet és igazán figyelj a sötétben, szagolj és érezd a környezetedet még akkor is, ha szemeid csukva vannak vagy be is kötöd őket! Életre kelnek az éjszaka apró neszei? Mit gondolsz, fel tudnál ismerni csupán érintés alapján egy fát?

Csillagvizsgálat

Előzetesen keress csillagképeket szakkönyvekben, próbáljátok ezeket megtalálni az égboltonFogadj örökbe egy fát

Színek megfigyelése, színes séta:

Kapjanak a gyerekek színkártyákat, a feladatuk, hogy a színkártyával megegyező színű dolgokat keressenek, gyűjtsenek a séta során. A feladat célja a tudatosabb szemlélődés

Fogadj örökbe egy fát

Találjatok a társaddal magatoknak egy fát, amelyről úgy gondoljátok, hogy számotokra szimpatikus. Magyarázzátok meg miért ezt választottátok.

Fogjunk kezet egy fával

csukott szemmel közelítsünk a fához, mutatkozzunk be neki, hagyjunk időt, hogy ő is megismerjen minket.

Feladatok

tapintással érezd meg, annak kérgét

figyelj a hangokra, amiket hallhatsz

szimatolj a levegőbe, majd a fához közelítve

nyisd ki a szemed, írd le, rajzold le, amiket tapasztaltál

A fa

Fa magassága, méretei

Menj a fától 27 lépésnyire és szúrj le földbe egy kihegyezett botot. Tegyél még három lépést hátra, majd hasalj le a földre. Ahol a talajról nézve látod a fa csúcsát azt a társad jelölje meg! A boton lévő magasságot szorozd meg tízzel és megkapod a fa körülbelüli magasságát!

A fa életkora:

Használj mérőszalagot, hogy megmérd a fád kerületét. A legpontosabb akkor lesz a mérésed, ha a földtől kb. 1 méter magasságban méred. Minden 3mm a fa egy évi növekedésének fel meg.A levelek

Miért ilyen a levelek formája?

Vágd egy kör alakút, egy négyszögleteset, vágd ki ezt a 4 formát papírból- két levél alakút. Ragassz egy hajlítható csövecskét mindegyik formájúra. Tartsd egy csap alá őket és folyasd a vizet lassan a esetben a víz addigcsövecskékbe. Figyeld meg, mi történik. Az marad a papíron, amíg a felület engedi. Ha a levelek ilyen alakúak esetben a víz a papír hegyéig,lennének, az eső tönkretenné őket. A csúcsáig folyik és nem lepi el teljesen a levelet. Úgy működik, mint egy vízlefolyócső. Végezd el a kísérletet valódi, különböző alakú, méretű levelekkel is.

Kéregnyomat

Levél nyomat

Helyezd a leveleket erezetükkel felfelé. Rakjál rájuk egy lehelet-vékony papírt és óvatosan tapintsd ki, hogy merre vannak alatta. Dörzsöld át a papírt egy ceruza lapos végével. A levelek színét is változtathatod úgy, hogy különböző színű ceruzákkal dörzsölöd át.

Próbáld ki úgy is, hogy ceruzák helyett cipőtisztítóval dörzsölöd át. A cipőkrémek színe megfelel az őszi színeknek. Ne felejts el gumikesztyűt húzni kezed védelmére mikor ezt a munkát végzed. Kéregnyomat

Megörökítheted a különböző fák kérgeit, ha dörzsöléssel másolatot készítesz róluk. Csupán egy vékony papírlapra és egy zsírkrétára lesz szükséged (válassz sötét színű zsírkrétát, így jobban látszik majd a minta). A zsírkrétáról hámozd le a papírborítást és tartsd a krétát vízszintesen. A sima felületű kérget könnyebb dörzsölni. Az a legjobb, ha állandóan egy irányba dörzsölöd. Ha a papírlap mozog, akkor kötözd inkább a fához.Egy levél illata…

Parfüm a fáról

Mindenfajta levélnek megvan a rá jellemző illata. Hogy ezt felfedezd, morzsolgasd a levelet az ujjaid között addig, amíg zöld lé nem jön belőle. Keverd az összemorzsolt leveleket egy fél pohár vízbe és szagold meg.

Képek falevelekből:

Gyűjts faleveleket a talajról, készíts belőle képet, nyugodtan hozzárajzolhatsz, nyírhatod, tépheted, ragaszthatod!Minden összefügg

A Fa gyermekei:

Néhány játékos hanyattfekszik, teljesen mereven; mint fahasáb. A többiek közös erővel felemelik a hasábokat és felállítják őket egy ház sarokpilléreinek, vagy máglyát raknak belőlük. Aztán valamennyien behúzódnak a házba, vagy melegszenek a máglya körül.

Minden összefügg:

Fogjuk meg a fonal végét és kérjünk meg valakit, hogy nevezzen meg egy növényt. A gombolyagot gurítsuk tovább neki, majd tegyük fel a kérdést: “Melyik állat eszi meg azt a növényt?”. Valaki válaszol, a gombolyag továbbmegy hozzá, de már az előző játékos is tartja a fonalat. A következő kérdés: “És ezt az állatot ki eszi meg?” – a gombolyag továbbhalad a válaszolóhoz, és így tovább, míg a helyi ökológiát egy háló jelképezi. Ezután említsünk valamilyen környezeti katasztrófát. Húzzuk meg a fonalat a hálónak azon a pontján, ahol ez rombolást végez. Ki más érzi még a rántást? És így tovább.Miért is van szükség a fákra

Miért van szükségünk fára

Készíteni kell egy élőlénylistát, akiknek léte a fáktól függ. Kb 6 gyerek legyen fa, állítsuk őket jó messzire egymástól. A többiek valamilyen élőlény, amelynek a léte a fától függ – madár, mókus, rovar. Minden élőlény álljon oda egy-egy fához. A „gyerünk” felszólításra mindenkinek új fához kell rohannia, eközben azonban nem vehetnek levegőt, csak ha odaértek a másik fához. A játékot nehezíti, ha a fákat favágók kivágják. Végére mindenki egy fa körül szorong. A gyerekek mindannyian tudni fogják, hogy miért is van szükség a fákra.

Füveskönyv

Gyűjts a környezetedből növényeket, növényi részeket. Ezeket ragaszd föl egy harmonikahajtásban meghajtott kartonpapír oldalaira. Kész is van az általad készített füveskönyv. Írd oda a növények nevét is.Az Ösvény Alapítvány 2004 áprilisában erdei iskolai programot tartott a budapesti IX. kerületi Ferencvárosi Általános és Szakiskola tanulóinak.

A program céljai a következők voltak:

a nehezen kezelhető és marginalizálódott fiatalok természeti ismereteinek bővítése, közösségszervezés, kulcskompetenciák (együttműködés, problémamegoldás, vitakészség, konfliktusmegoldás) fejlesztése, tervezési és szervezési folyamatok elsajátítása, életvezetési ismeretek, környezeti nevelés, a gyerekek által nem ismert új sportok kipróbálása önértékelés, csoportértékelés fejlesztése voltak.

A program célcsoportja:

Általános iskolás diákok (felsősök)

Időtartama:

1 hónappal a program kezdete előtt – heti 2 alkalom

1 hét erdei iskola vagy kirándulás

2 hét értékelés, dokumentálás – heti 2 alkalom

Résztvevői: 1 tanulócsoport, osztályfőnök- Kovács Nikoletta/ szabadidő szervező,

Csonka Donátkalandpedagógus/ Ösvény Alapítvány /

Kónya Sándorpszichológus.

A program menete:

A program során pedagógus (osztályfőnök), kalandpedagógus és pszichológus jelenléte volt szükséges. A gyerekek aktív résztvevői voltak a program megalkotásának, megélésének és értékelésének, a pedagógus szerepe facilitátor volt, ő irányította a gyerekeket a „jó megoldás” felé. A program egészére, és ugyanakkor a legkisebb elemére is jellemző volt a tervezés, lebonyolítás és értékelés folyamata. Célunk az volt, hogy a gyerekek megértsék, elsajátítsák ezt a folyamatot a mi irányításunkkal, egy nagy kaland, utazás során

A felkészülési, tervezési időszak:

Az erdei iskolai táborozás előtt 1 hónappal, a gyerekek, osztályfőnökük, a kalandpedagógus közösen kezdték meg a felkészülést.

Az erdei iskola programja tartalmazta:

az ismerkedést, szabályalkotást, csoport és egyéni célok kitűzését, szerződés megalkotását-a gyermekek és a pedagógusok aláírásával hitelesítve, együttműködési játékokat, problémamegoldó játékokat, a kirándulás megtervezését, menüket, szobabeosztást, útvonalterveket, programokat, háttér információk kérését, beszerzéseket, felszerelések összeállítását. Szervezési elemeket: utazás, szállásfoglalás levélírás, ajánlott szelvény kitöltése.

Gazdasági elemeket:

költségvetés számolás, útiköltség, szállásköltség, étkezési költség, befizetések, egyéb bevételek, kiadások, dokumentálás, prezentálás.

A lebonyolítási időszak: 2004. június 1-7

A tábor ideje alatt (persze nem a programok rovására), törekedtünk az önellátás megtapasztalására. Motiváltuk őket az aktív részvételre (együttműködési játékok, problémamegoldó játékok, környezettudatosságra nevelő játékok). A napokat keretbe foglalta a reggeli és esti körbeszélgetés, amely a célok kitűzését és a napi, céloknak megfelelő értékelést tartalmazta.

Értékelés: Élmények feldolgozása, A kezdeti célok megvalósulásának értékelése.

A Kovács Nikoletta által készített programról tabló, fotóalbum, napló készült valamint egy Microsoft Powerpoint-os beszámoló mely tartalmazza a tematikus játékokat a gyerekek által készített fotókkal illusztrálva. A bemutatóból 2005. január 24-én a “Mindengyerek” konferencián Csonka Donát az Ösvény Alapítvány elnöke tartott előadást.

Az előadás anyaga megtekinthető a www.uphill.hu valamint hamarosan a www.mindengyerek.hu weboldalakon.

Magunkról

Az Ösvény Alapítvány

ÖSVÉNY ALAPÍTVÁNY

ALAPÍTÓ OKIRATA

Alapító:

Kovács Dömötör

Született: Veszprém 1977. III.6..

Állandó lakhelye: 1086 Budapest Magdolna u. 42. III. 22.

Anyja neve: Jaksa Margit

Az alapítvány neve és székhelye:

ÖSVÉNY ALAPÍTVÁNY

Az alapítvány székhelye: 7635 Pécs Fenyves sor 20.2.

Az alapítvány célja:

Európai Uniós ismertek terjesztése, tanulmányi versenyek szervezése, zenei kulturális versenyek szervezése, audovizuális események szervezése, toleranciát fejlesztő, és diszkrimináció ellenes projektek szervezése, gyermek és ifjúsági táborok szervezése, diákcsere programok szervezése, erdei iskolai programok szervezése, marginalizálódott fiatalok sportprogramjainak szervezése, környezetvédelmi projektek létrehozása, hegyi túrák, gyalog túrák, kerékpár túrák szervezése.

Elérhetőségeink:

06 20 598 46 66

uphill@freemail.hu

Levélcímünk:

Ösvény Alapítvány

Fenyves sor 20.

Pécs 7635

cost clomid

június 23, 2006 · Webszerkesztő · Nincs hozzászólás
Címkék: , , , ,  · Kategória: Dokumentumtár

Hozzászólás írása

Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.