Jövőépítés

Integrációs pedagógiai rendszerrel támogatott egész napos nevelés és oktatás Baktakéken (Részlet a Borsod-Abaúj-Zemplén megye északkeleti részén hét település gyermekeit szolgáló körzeti iskola közoktatás fejlesztési stratégiájából.)

Gyökerek: A 80-as évek elején elindult egy botladozásokkal teli, a hátrányos helyzetű gyermekekért érzett fokozott felelősség által motivált iskolaotthonos nevelési–oktatási formát megvalósító pedagógiai útkeresés a baktakéki iskola életében. A szülői igényekkel igazolt bizalom építő innovációt generált, melynek eredményeképpen a 90-es évek elejére az 5-8. évfolyamokon tanulók és szüleik számára is természetes igénnyé vált az egész napos nevelés iskolaotthonos formában történő megvalósulása. Az iskolai történések mindegyikének előítéletmentességet, elfogadást és hitelességet sugalló légköre a folyamatos fejlődést eredményezte, mely során a pedagógusok mesterségbeli tudása gyarapodott.

A baktakéki iskola működésével egy olyan világot, olyan belső viszonyokat igyekezett teremteni, melyek modellezték a kulturált együttélést, melyben a másik tanuló és felnőtt tisztelete, óvása és segítése domináns. A jelentős számban hátrányos helyzetű tanulókat nevelő és oktató baktakéki iskola fejlődésének forrását és útját ismét pályázattal remélte segíteni.

Az új úton az Országos Oktatási Integrációs Hálózat (OOIH) segítette iskolánkat. 2003-ban – az eddigi nevelő és oktató munkánk eredményeire alapozottan – integrációs bázisintézményi státuszt kaptunk, de tudtuk, hogy még e címhez folyamatosan és sokat kell tanulnunk.

Eddig megvalósult fő elemek:

– A nevelőközösség többszintű tanulása és tapasztalása.

– Fejlesztő csoportok létrehozása.

– Humán erőforrás fejlesztése, tantestületi továbbképzéssel, hospitálásokkal más bázisintézményben.

– A fejlesztő nevelőcsoport új módszereket tanult és gyakorolt.

– Az IPR beépült az iskolaotthonos programba.

– Szolgáltatói tevékenység: az IPR-rel kapcsolatos tréningek tartása, hospitációs tréningek szervezése és tartása 24, megyei partnerintézmény részvételével.

– Integrációs szemlélettel segített közösségfejlesztés: nyitás civil szervezetek felé, a szülők aktivizálása.

Bázisintézményi státuszunkat segítő programok: esélyteremtés a munka világába való integrálódáshoz, tanulás-módszertani program, tanár továbbképzés, multimédiás taneszközök alkalmazása az iskolában, komplex informatikai program, Összetartó társadalom program, tanodai program.

Sikereink 2003/2004:

– az iskola tanulmányi átlaga 3,61

– a 20 tanulmányi ösztöndíjas tanuló tanulmányi átlaga 4,2

– 8 hátrányos helyzetű tanulónk gimnazista lett.

– Nem vittek el tanulót az iskolánkból!

– A pedagógusok – iskolaotthonos pedagógia és az IPR – iránti elkötelezettsége stabilizálódott.

A jövőépítést folytatjuk, amihez a HEFOP 2.1.3. sikeres pályázati forrás ad erőt, hitet, újabb lendületet.

Restyánszki Lászlóné közoktatási szakértő

Körzeti Általános Iskola

3836 Baktakék, József Attila utca 10.

(46) 440-145

baktatez@axelero.hu

doxycycline cost

október 22, 2006 · Webszerkesztő · Nincs hozzászólás
Címkék: , , ,  · Kategória: MindenGyerek 2005

Hozzászólás írása

Webhely megnyitása bejelentkezve hozzászólásküldése.